ARAP TURİSTTE BAŞKAN GENÇ’TEN NET TAVIR

Bir kesim var ki her turizm sezonu başlangıcından önce Trabzon’u gündeme taşıyarak Körfez ülkelerinden gelen turistler üzerinden “Trabzon Arapzon oldu” algısı oluşturmaya çalışıyor. Artık buna şaşırmıyoruz ancak bu ayrımcı yaklaşımı da kabul etmiyoruz.

Antalya’ya, Muğla’ya ve bu şehirlerin turizm gözdesi ilçelerine her sezon akın eden Rus, İngiliz, Alman ve Fransız turistleri “misafir” olarak görüp, Trabzon’a gelen Arap turistleri ise “öcü” gibi göstermeye çalışan bu kirli zihniyete karşı tepkimiz nettir.

Ahmet Metin Genç, her fırsatta olduğu gibi dün de bu tepkiyi kameralar önünde açık ve net şekilde dile getirdi.

Uzungöl’de, Tahir Şahin ile birlikte düzenlenen basın toplantısında konuşan Başkan Genç, turizm sezonunun hayırlı olmasını dileyerek şu ifadeleri kullandı:

“Körfez ülkelerinden şehrimizi ziyarete gelen misafirlerimizi kategorize etmeye çalışanlar marjinal ve inanç üzerinden ideolojik saplantıları olan bir kesimdir. Geçen yıl şehrimize 188 ülkeden turist geldi. Biz dili, dini, ırkı, ülkesi ne olursa olsun gelen her turisti ‘baştacı’ olarak görüyoruz. Çin’den, Avru...